Een interview met een klant (met toestemming om dit te plaatsen/zonder naam of persoonlijke details vanwege privacy):

Het kon zo niet langer.
In mijn thuissituatie had ik te maken met veel geweld. Ik moest uiteindelijk, noodgedwongen, samen met mijn twee kinderen, naar een tijdelijke opvang. Naast de persoonlijke begeleiding om ons te helpen met het verwerken van alle emoties, kon ik ook geholpen worden met mijn financiële situatie.

Door allerlei omstandigheden had ik daar heel hard hulp bij nodig. Ik had o.a. een restschuld door de verkoop van het koophuis en ik zag geen uitweg meer. Hoe moest ik dit oplossen?

Ik werd in contact gebracht met een bewindvoerder van SaldoPlus. In eerste instantie was ik bang om mijn situatie te vertellen, ik schaamde me heel erg.

Maar vanaf het eerste moment dat ik contact had met mijn bewindvoerder, stelde hij me op mijn gemak.
Dat deed hij door alles heel duidelijk uit te leggen. Stap voor stap vertelde hij hoe de financiële hulp eruit zag, hoe gingen we het sámen aanpakken en ook waaróm we het op die manier deden. Ik vond dat erg fijn. Zo kon ik meedenken en meehelpen en ik heb ècht het gevoel dat we sámen aan mijn financiële situatie gingen werken. Ik stond er niet meer alleen voor.

Als ik vragen heb, dan stel ik ze meestal via email. Ik vind het fijner om de vragen eerst ‘op papier’ te zetten, zodat ik ze nog na kan lezen voordat ik ze verstuur. Ik krijg heel snel reactie, hoef daar nooit lang op te wachten. En als het nodig is, kan ik altijd bellen. Er is dagelijks een telefonisch spreekuur voor klanten van SaldoPlus en dat is ook hartstikke fijn, dan weet ik tenminste dat er altijd iemand is dat mij kan helpen met mijn vraag.

Ik ben erg positief over SaldoPlus, ze zijn professioneel, helpen me, geven advies en tips en ik weet dat ze er ècht voor mij zijn.
Ik heb weer vertrouwen in mijn toekomst !